Het actiecomité was ook in het seizoen 2017-2018 actief binnen de club om zo een financieel steentje aan de v.v. Oudega bij te dragen. Het actiecomité bestaat uit de volgende personen: Lutske Wildschut, Appie Hes, Ans Boersma, Hendrika Ferbeek, Johan Altena en ondergetekende. Al is de ene persoon wel actiever dan de ander. Verder hadden we in het afgelopen jaar ook een feestcommissie bij het 70-jarig bestaan en er wordt nog gekeken of we dit in één commissie kunnen gaan combineren.

Het seizoen 2017-2018 was het eerste jaar zonder een echt 1e elftal in de standaardklasse, maar hadden we een team genaamd het 2e uitkomend in een reserveklasse. Daarbij werd ook de keuze gemaakt om te stoppen met het programmaboekje want ik denk dat een team als QVC 3 vreemd zou zitten te kijken als ze donderdagavond worden gebeld voor de spelersnamen voor zaterdag a.s. Ondergetekende heeft het boekje in die 23 jaar met veel plezier gemaakt maar had ook liever doorgegaan want dan hadden we nog een 1e gehad. In dit verhaal moeten we ook niet onze schrijver van het voorwoord, Frâns Veldmans, vergeten want hij is maar liefst 14 jaar achter de computer gaan zitten voor het voorwoord. Hij nam het destijds nog over van de huidige voorzitter Gerrit „Krul“ Martens die de voorwoorden nog handgeschreven aanleverde. Frâns nogmaals hartstikke bedankt!
Ondanks dat Lutske het erg jammer vond dat er werd gestopt met het programmaboekje is zij wel doorgegaan met het verkopen van de loten bij de ingang vooraf de wedstrijden van het 2e. Grote klasse van haar want de inkomsten zijn dan wel lager als voorheen maar elke euro die binnenkomt, is vanzelf welkom bij de v.v. Oudega. En de laatste jaren heeft Lutske ook geregeld gezelschap van supporters die de “lijte” wat opzoeken van haar hokje.
In het afgelopen seizoen 2017-2018 was de gemiddelde opbrengst 43 euro per competitiewedstrijd. Ter vergelijking in het laatste seizoen van het 1e zat dit nog op 74 euro gemiddeld. Maar nog steeds vallen de prijzen zoals een stukje worst nog prima in de smaak bij een glaasje bier in de 3e helft. Hetzelfde geldt voor de prijs van de “Man of the match” waar Lutske de punten per speler van noteert die het publiek geeft. Verder werd er ook nog 4x aan het draaiend rad geslingerd waarbij Lutske assistentie kreeg van Appie. Het draaiend rad kwam o.a. na het 45+ voetbal op de proppen en leverde in totaal 360 euro op.
In het vorige seizoen werd ook ons 70-jarig jubileum van de club gevierd en hier was een commissie voor ingesteld met daarin Freeke Hendrikse, Sietske Rijpma, Anton Hoekstra, Johan Altena, Gerrit Martens en ondergetekende. Echter, die mensen hebben het niet alleen gedaan en kregen hulp voor, tijdens en na het feest van vele vrijwilligers waarvoor nog allemaal hartelijk dank, want daardoor is het een mooi feest geworden. Ongetwijfeld is hier meer over geschreven in het jaarverslag van de secretaris.
Dan komen we toe aan het nettobedrag van het actiecomité over dit seizoen. Als de uitgaven van de inkomsten worden gehaald, dan kom je uit op een bedrag van € 495,45. Het bedrag viel zoals verwacht lager uit dan vorig seizoen toen we op zo‟n 1000 euro uitkwamen. We hebben dan wel geen of weinig uitsupporters meer bij de wedstrijden, de trouwe supporters van v.v. Oudega blijven nog steeds komen en hun loten kopen en daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Laat dit ook een motivatie voor de spelers zijn zodat er weer kan worden gebouwd aan de toekomst en we weer met zijn allen vooruit kunnen kijken wat ook de visie van het hoofdbestuur is en waar wij als actiecomité ons helemaal bij aansluiten.
Namens het actiecomité wil ik iedereen hartelijk bedanken voor jullie bijdrage in het afgelopen seizoen op welke manier dan ook. We zien jullie graag weer terug op het voetbalveld of in de kantine van it Joo.

Namens het actiecomité,

Germ-Jan Hes