Hierbij even update van onze voetbalclub. Gelukkig mogen zowel de senioren als jeugd weer los! Als je het nieuws volgt is hopelijk gedaan met het verbieden van het sporten, aangezien dit goed voor de gezondheid is en als essentieel bestempeld wordt. Ook leuk dat je na de wedstrijd weer even de derde helft kunt vieren. Wat houdt ons zo al bezig op dit moment, dat zijn de volgende dingen.

Sponsoring
De sponsoring om het veld heen, dus de reclameborden hieraan wordt door enkele leden in samenwerking met het bestuur aan gewerkt. Er zijn al enkele bedrijven door deze leden benaderd en hebben een bord toegezegd. Nu moet dit alles worden uitgewerkt, je moet iets hebben wat door Veenstra Schilders uit Heeg op een bord gezet kan worden. 

Ook werken we met contracten voor de sponsors van 3 jaar a 150 euro of 5 jaar a 125 euro per jaar, hierbij aangetekend dat de aanschaf voor rekening van de sponsor is. Dit houdt wel in dat er het eerste jaar niet betaald hoeft te worden, dus als er bedrijven zijn die nog niet benaderd zijn en toch een bord willen kunnen contact met ons opnemen. Ook is het zo dat als een bedrijf al iets van een reclame-uiting heeft, kan dit in de kosten van een bord maken schelen. Dan kan dit bij de schilder gebruikt worden en hoeft hij dit niet te maken. Als u interesse heeft kunt u contact met ons opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ledenaanwas
Dan zijn er ook nog mensen bezig om te proberen een tweede elftal op te richten bij de mannen, hierbij zijn ze druk in de weer om er spelers bij te krijgen. Voor ons is dit zeer belangrijk dat je voor twee elftallen ongeveer 40 spelers nodig hebt, dus hier ook nog werk aan de winkel. Maar alle respect voor de mensen die hier mee bezig zijn, het begint er aardig op te lijken. Lijkt het je wat meld je aan, vanaf het geboortejaar 2003 ben je komend seizoen senior. Wil je het eens proberen, ook alleen eerst trainen kan een optie zijn. Aanmelden kan via de website van de club, onderaan op de homesite staat een aanmeldingsformulier.

Jeugdafdeling

Dan is er ook nieuws van het jeugdfront wat ondergebracht is in de samenwerking OHH, ten eerste het nieuws dat ons jeugdlid Jelle Scholten door Heerenveen gescout is. Dus Jelle is komend seizoen in navolging van broer Jimte in het pompeblêdshirt te bewonderen. Voor onze club is dit jammer maar wel iets om trots op te zijn, Jelle jonge laat ze maar wat zien maar blijf met beide benen op de grond.

Ook is het mooi dat er bij de jongste jeugd weer een team bij komt, vanaf 26 maart is er een OHH JO8-3 met 9 nieuwe leden allen lid van Oudega.

Deze jongens worden getraind door Bram de Haas en Marten Schotanus. Marten is de vervanger van Feike Jagersma, die door privéomstandigheden gestopt is. Feike bedankt en Marten leuk dat je dit voor de kinderen doet.

Dan nog het volgende jeugdleden die stoppen, dit kan NIET bij OHH. Dit kan alleen via de website van de club, op de homesite onderaan staat afmeldformulier dit moet ingevuld worden.

Oudpapier

Dan is er ook nog wat te melden vanaf het oud papierfront, het jaar 2021 is voor onze club een superjaar geworden qua opbrengst. In het jaar 2019 kregen we van de gemeente nog het voorstel om er mee op te houden, omdat de opbrengst zeer laag was. In die tijd vulde gemeente het bedrag per ton nog aan tot 80 euro, nu is dat nog 5 euro.  Het voorstel was dat er in de volgende 3 jaren een afbouwbedrag zou komen van 75, 50, en 25% van de opbrengst van 2020, wat een zeer mager jaar was. We moesten destijds in 2 maanden beslissen of we hier gebruik van gingen maken, door bemiddeling van Gemeente Belangen kregen we nog een half jaar bedektijd. In die tijd werd duidelijk dat de prijs sterk zou stijgen, dus ophouden is voorlopig geen optie. Wat mij weleens bezig houdt is, waar was dat geld heen gegaan als we gestopt waren.  Van de 55 verenigingen in de gemeente zijn er 40 die gebruik van deze regeling hebben gemaakt, waarschijnlijk hebben ze spijt. Het bedrag over die 3 jaar is bij ons in 2021 al ruimschoots overtroffen.

Dan over het ophalen van het oud papier, nog steeds zijn er mensen die het al op vrijdag buiten neer zetten. Bij mooi weer is dit meestal geen probleem, alleen bij harde wind en regenwater wel. Als door het water of harde wind dozen uit elkaar vallen mogen de ophalers het laten staan. Het opruimen is dan de verantwoording van de aanbieder. Afgelopen keer op de laatste zaterdag van januari was het op sommige plekken niet goed ingepakt. De ophalers hebben het opgeruimd, maar dit is niet de bedoeling ze moeten ‘s middags weer spelen en op tijd klaar zijn. Op onderstaande foto  is te zien dat dit niet de bedoeling is, dit kost te veel tijd.
chaos oudpapier
Dus houdt rekening met het weer en meestal zijn ze op bepaalde tijden bij jullie in de buurt, men rijdt volgens een vast schema.

Voor de duidelijkheid nog even, in februari, mei, augustus en november wordt het papier buiten Oudega opgehaald. Wel is het zo dat het de mensen vrij staat om zelf het papier te brengen in de maanden dat we niet langs kommen.
Wij hopen verder op een goede samenwerking, en dat ieder hieraan mee werkt. Alvast dank hiervoor.

Namens het bestuur v.v. Oudega

Gerrit Martens

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen